Viktig melding om koronakrisen fra Leder avd. TSS kundeservice Kristina Lindberg

Kjære TSS-kunde,

Jeg heter Kristina Lindberg og jeg er avdelingsleder, TSS kundeservice. Siden vi alle står sammen i en helt spesiell unntakssituasjon, vil jeg gi dere litt informasjon om TSS og reisene våre:

Dere kjenner oss som en pålitelig studieturoperatør som tilbyr en komplett pakke med reise, transfer, hoteller, utflukter og mye mer. I en slik krisesituasjon får vi naturligvis et helt spesielt ansvar, som vi også ønsker å påta oss fullt ut.

Hva har vi gjort de siste ukene?

Vår største bekymring er å beskytte våre gjester og ansatte. Derfor har vi avlyst alle reiser allerede flere uker i forveien, og dermed lengre enn det som var juridisk nødvendig.

Med unntak av noen enkeltpersoner som fremdeles sitter i karantene, har vi hentet alle gjestene våre hjem igjen fra ferielandene med ekstraflyvninger. For eget regnskap, og før forbundsregjeringen startet sin hjemhenting.

Gjester som midlertidig sitter fast i ferielandene på grunn av flyavbestillinger og grensestenginger, har vi innkvartert på hotellene våre på TSSs regning, der de blir ivaretatt og passet på av våre reiseledere døgnet rundt. Dere kan fremdeles ringe våre hotlines, selv om vi lar mange av medarbeiderne våre jobbe hjemmefra for å beskytte dem.

Vi vil informere alle gjestene våre om reiser som vi har måttet avlyse. Dere trenger altså ikke å gjøre noe fra deres side. Vi sørger automatisk for at alt det nødvendige blir gjort for dere. Og sist, men ikke minst er det viktig at dere vet at vi som stor studieturoperatør med flere hundre medarbeidere og over 2 millioner reisende gjester i vår gruppe av selskaper er tilstrekkelig og solid finansiert. Det gjør at vi vil stå godt gjennom denne krisen.

Denne situasjonen er likevel en helt spesiell utfordring, særlig for alle turoperatører. Omsetningene falt med 100 % fra den ene dagen til den andre. Mange operatører har måttet bruke mange ekstra millioner for å få hentet gjester tilbake fra ferielandene med ekstraflyvninger og betale kostnadene for kost og losji. De vanlige kostnadene fortsetter også å løpe, uten at det kan forventes noen inntekter de neste ukene.

Derfor vil vi gjerne be om deres solidariske støtte:

Ikke avbestill reisene som dere allerede har bestilt, men flytt dem, om mulig, til et senere tidspunkt. Våre kolleger er tilgjengelige på servicesentrene og kan hjelpe dere å finne en annen dato senere på høsten eller til neste vår. I den situasjonen vi er i akkurat nå vil det være til stor hjelp for alle turoperatører dersom dere ikke avbestiller reiser. Tusen takk hvis du tar denne godhet med i dine betraktninger.

Det viktigste nå er at vi alle holder oss friske. Sammen skal vi komme oss gjennom denne krisen. Vi skal nok en gang kunne oppdage skjønnhetene i denne verden.

I mange år har det vært vår største glede å organisere turen din lagt til den vakreste tiden i året. Vi håper at vi får fortsette å gjøre det.

Takk for oppmerksomheten og tilliten – og hold dere friske!

Kristina Lindberg

Leder af TSS

Forstørrelse: