Reiseanbefalinger Europa Asia Amerika Afrika

13.03.2024

„Vi har allerede reist medTSS 26 ganger!“

Et spontant intervju med de mest lojale kundene i reisekonsernet TSS:

Kundetilfredsheten med RSD Group, som også TSS tilhører, er svært høy. Flertallet av gjestene våre reiser med turoperatøren igjen og igjen. Hvorfor er det slik? Hva er det som imponerer de reisende spesielt? Vi snakket med et par som har reist med oss hele 26 ganger de siste ti årene. De er våre mest lojale kunder.

Det spreke pensjonistparet har også et innholdsrikt liv i Tyskland. Med barn og barnebarn, venner, sporty sykling og kultur. I mange år måtte de imidlertid ta seg kjærlig av svigermor, så ferie kom ikke på tale, høyst noen dager hjemme på „balkongen“.

Etter svigermorens død oppdager de to ved en tilfeldighet gruppens reisebrosjyre. Den lå vedlagt i et medlemsblad fra Røde Kors. De leste den med nysgjerrighet, ble imponert over reisemålene og syntes at forholdet mellom pris og kvalitet var helt unikt. “ Vi oppdaget en oppsiktsvekkende billig Lykia-reise der“, forteller de, „Vi bestemte oss: La oss prøve det – det kan ikke gå galt!“

Det var slik det langvarige og nære forholdet til RSD som deres verdsatte turoperatør begynte i 2013. De har blant annet reist med oss til Marokko og Sør-Afrika, på elvecruise til St. Petersburg og Andalusia, til Irland og Normandie. Etter hver ferie, forteller de, lager de en omfattende fotodagbok over reiseopplevelsene sine: „På den måten kan vi gjenoppleve de mange flotte ferieinntrykkene senere.“

De har aldri angret på noen av sine mange reiser. De har aldri blitt skuffet, snarere tvert imot: „Flyvningene og hotellene, de lokale utfluktene og selvfølgelig reiselederne: Alt har alltid vært bra, perfekt organisert og alltid til å stole på.“

Å føle seg godt ivaretatt og ivaretatt når man reiser i ukjente omgivelser er svært viktig for gjestene våre. „Spesielt når det oppstod uventede problemer, opplevde vi at TSS‘ reisegruppe alltid løste disse problemene raskt og godt og rett og slett stilte opp for gjestene sine.“ Reiselederne, forteller de, snakker alltid det lokale språket og er – som for eksempel i Tyrkia – utmerkede natur- og kulturkjennere. De utveksler telefonnumre med reisegruppen, slik at de og gjestene alltid kan kontakte hverandre i nødstilfeller. Da en medreisende for eksempel fikk skiveprolaps i India i 2018, var reiselederen umiddelbart tilgjengelig. Turoperatøren sørget for umiddelbar medisinsk behandling og kontinuerlig personlig oppfølging på det lokale sykehuset. Tre dager senere kunne kvinnen vende tilbake til reisefølget og nyte resten av ferien.

Eller i Roma i 2022, da en medreisende gikk seg vill i nærheten av Colosseum. Reiselederen og bussjåføren visste hvor de skulle, dro umiddelbart ut på leting etter den bortkomne mannen og fant ham raskt igjen. Slike situasjoner, fortalte paret, ga oss følelsen av at „uansett hva som skjer, kan du stole på turoperatøren.“ Også i Normandie, etter å ha besøkt det unike Mont-Saint-Michel. Et annet par gikk om bord i feil buss for å fortsette reisen og var i utgangspunktet rådville. Det var ikke noe problem. „Reiselederne ringte dem, visste hvor de var og sa: ‚Bare bli der, vi henter dere med en gang‘!“

Det våre mest lojale kunder egentlig ikke liker: kompliserte reiseopplegg, usikkerhet på feriedestinasjonen, å måtte bekymre seg for hotell eller leiebil, å finne ut når og hvor det er mulig å dra på sightseeing. „TSS tar seg av alt dette for oss. Vi bestiller en totalpakke og trenger ikke å bekymre oss for noe som helst. Det er bare å reise, legge hverdagen bak seg og nyte feriedagene i fulle drag!“

For å gjøre denne opplevelsen enda mer perfekt, drar de nytte av de mange alternativene på stedet: „Vi bestiller nesten alle ekstra utflukter som er mulig.“ Mottoet deres: „Hvis vi skal bo på flotte steder, vil vi se alle høydepunktene. Hva ville Kappadokia vært uten en fascinerende ballongtur? Eller Kruger nasjonalpark uten en eventyrlig jeepsafari?“

Det er derfor ikke så rart at gjestene våre kan fortelle om utallige opplevelser og eventyr utenom det vanlige. De tenker tilbake på strålende vær under Hurtigrutens cruise langs norskekysten i 2023: „Kapteinen seilte inn i den trange Trollfjorden – helt fantastisk. Vi hadde strålende sol på Nordkapp, og det var i slutten av september!“ De fløy over Niagarafallene i helikopter. I Himalaya fikk de lov til å sitte i cockpiten på flyet – med spektakulær utsikt over Mount Everest. I 2018 reiste de til toppen av verdens høyeste bygning, Burj Khalifa, i Dubai. Også i Dubai, på Burj Al Arab, et av verdens mest luksuriøse hoteller, satt de i baren og koste seg med deilige cocktails. Og om kvelden, over en middag eller en hyggelig prat med andre reisende, delte de dagens opplevelser.

Reiselederteamet er et tema som går igjen når våre mest lojale kunder tenker tilbake. Det er ikke bare ekspertisen til disse kollegene. Det er også deres engasjement og oppfinnsomhet når det gjelder å få det beste ut av gjestenes ferie. For eksempel på det fantastiske Yangtze-cruiset i Kina. Under et av båtens stopp tok den kinesiske kollegaen med gjestene våre til bønder som høstet mispel. Og vi fikk vite at mange av de entusiastiske gjestene ville være med med en gang. I India fikk de fattige gratis mat i et sikh-tempel. Vår lokale reiseleder hadde brukt sine personlige kontakter til å vise reisefølget sitt dette rørende hjelpeprogrammet. „Hvert halve minutt fikk 500 nye mennesker mat – helt utrolig“, forteller det bereiste paret.

Og hvilke planer har de? Det forteller de oss: Til høsten står Istanbul og Egeerhavet på ferieagendaen, etterfulgt av en studietur til Sri Lanka med en lengre strandferie. Og i april ser de virkelig frem til Jordan. Denne gangen på invitasjon fra turoperatøren – vår lille takk for deres fantastiske kundelojalitet med 26 feriereiser allerede gjennomført


Tilbake til oversikten