25.05.2019

RSD feirer 10-årsjubileum!

Det er en stor grunn til å feire: RSD gleder seg til sitt 10-års firmajubileum!
RSD startet i 2009 med en Kappadokia-reise. I år – i 2019 – er vi en av de største arrangørene av studiereiser i Europa, med nesten to millioner kunder – og med verdensomspennende toppsortiment og stor popularitet.

En fantastisk suksesshistorie:

Alle som kjenner beslutningstakerne i RSD-reiser og som har opplevd de ansatte, blir ikke virkelig overrasket over at RSD gjør det godt. For hos RSD forenes lang erfaring innen turisme og salg med kreativitet, fleksibilitet, visjoner og mot til å prøve ut nye ting. Og ikke minst: ekte teamarbeid.

Et blikk på det aktuelle reiseutvalget fra RSD er som en fantastisk verdensreise fra A til Å. Med innlagt badeferie. Dessuten skipsreiser fra Middelhavet og Karibia til Antarktis. Også eksotiske reisemål som India, Kina eller Kenya. Og utrolig luksus – se Dubai.

Typisk for reisekreasjoner fra RSD: De er bygget opp som moduler – kundene våre kan altså kjøpe grunnprogrammer og tilleggspakker separat. Reisene er spekket med UNESCO-verdensarvsteder. Og standarden på kvalitet og service er høy. Alltid på gjestenes side: Kvalifiserte tysktalende reiseledere.
En undersøkelse blant mer enn 40 000 ferierende i RSD resulterte med totalkarakteren 1,48 i et “Svært bra” som toppvurdering av RSD-reiser.

Forholdet mellom pris og ytelse: Uten konkurranse

“Ved alle reiser ligger fokuset på kundenes ønsker, gjennomførbarhet og attraktivitet”, uttaler sjefen for tyske RSD, Horst Zsifkovits. Gjennomførbarhet omfatter ikke minst at reisemålet må være politisk stabilt, og dermed trygt.

RSD fokuserer på et håndterbart antall severdige destinasjoner. Der RSD kan garantere hotellene og fly- og busselskapene et høyt antall gjester og jevn pågang også i lavsesongen. Resultat: Topp innkjøpspriser for de nødvendige turistytelsene. Det betyr: enestående valuta for pengene for RSD-kundene våre.

Reiselivsfremmende prosjekter kan også komme RSD-reiser til gode. Det gode samarbeidet med partnere på reisemålene har skapt stor tillit i løpet av de siste ti årene. Det anerkjente norske rederiet “Hurtigruten” har utpekt RSD til “Best partner” i 2019.

Den konsekvent utviklede internasjonaliseringen har også vært et riktig valg. RSD-reiser blir nå tilbudt i 13 land i Europa, blant annet under firmanavnet TSS, og over halvparten av stamkundene i RSD kommer fra utlandet. I tillegg til det tyske RSD-stamteamet, er nesten 100 fremmedspråklige medarbeidere ansatt hos tjenesteleverandører på daglig basis – spesielt innen kundeservice og bestillingstelefoner.

Nye, spektakulære reisemål

Men RSD hviler aldri på laurbærene. Å stadig tilpasse og optimalisere porteføljen er et av grunnlagene for den kontinuerlige suksessen i årene som er gått. “Korte veier, flate hierarkier og raske beslutninger hjelper oss til å reagere på enhver utfordring, også på kort sikt og kreativt som team”, uttaler RSD-sjef Horst Zsifkovits. Med dette mener ha også rask reaksjon på politiske kriser ved å tilpasse sortimentet.

Og selvsagt: RSD-repertoaret blir stadig utvidet med nye, spennende reisemål. I nærmeste fremtid er følgelig et titalls nye reiser enten planlagt eller allerede blitt lagt til i reisesortimentet. For eksempel en ti-dagers Kina-og-Dubai-kombinasjon, en 16 dagers maritim ekspedisjon til Sør-Amerika og Galapagos-øyene, en herlig 12-dagers Sør-Afrika-og-Dubai-kombinasjon – og ikke minst dette: En spektakulær verdensreise med cruiseskipet Costa Deliziosa – 127 dager som byr å alt man kan ønske seg! Turer til Jordan, Irland, Nord-Spania, Egypt, Thailand og Namibia er dessuten planlagt eller nettopp realisert.


Tilbake til oversikten

Forstørrelse: